Tänker man alls???

Äntligen hemma efter en tidig idag på jobbet. Gjort semlor med en arbetskollega. Skulle slutat klockan 12.15, men eftersom vi hade ca 2 plåtar kvar plus städningen så stannade jag. Klar klockab 12.40.
 
Ringde till cheferna kl 12.17 då vi inte var klar plus ingenting framplockat till imorgon. Berätta vad vi hade kvar och då svara han "ja det var ju tänkt att ni skulle hinna plocka fram till imorgon med". Idioter!! Hur hade dem tänkt det??! Ska vi stressa ihjäl oss eller vad??
 
Vi började klockan 06.00, jag slutade klockan 12.15, arbetskollegan skulle sluta baka klockan 11.00 enligt schemat. Jag en timmes rast där emellan och han. 
Försäljaren som kommer och visar nyheter sa att det tar ca 2,30-2,45 timmar för 200 st semlor att bli klar. Vi hade 500 st, skulle sedan baka bröd och bullar PLUS plocka fram bröd till imorgon på 5 timmar. Hur tänker dem??!
 
Jaja, vi har inte stressat, men inte heller slöat oss. Vi har varit ett bra team och vi har haft roligt, det är en viktig sak när man arbetar två tillsammans tycker jag.
Var längesen jag kände glädje för mitt jobb tycker jag...
 
 
 
Jaja. Hemma nu ensamen. Sambon på jobbet till tre och Wilmer på dagis. Hade tänkt igår att jag skulle baka bröd när jag kom hem, men nu känner jag bara för att ta det lugnt och vila ett tag innan Wilmer konmer hem. Blir nog en tidig kväll ikväll.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0