Nyttiga efterrätter

Såg just på FB ett nyttigare och snabbt recept på sorbet, måste nog testa någon kväll!


Nyttig hallonsorbet
4 port.
500g frysta hallon
2 avokado
Ev. 2 tsk vaniljsocker

Mixa allt och ät på en gång!






Choklad älskare
4-6 port.
100g mörk choklad, minst 70%
2 äggulor
3 dl vispgrädde

Smält chokladen i vattenbad. Vispa grädden lätt och häll i äggulorna.
Häll i chokladen i ägg/grädden, lite i taget.
Häll upp i formar, låt stå i kylen ett par timmar.



Nyttig jordgubbs- och hallon glass
1 stor näve jordgubbar
Minst 1 lika stor näve hallon
Ca 1 dl kvarg
Ca 1/2 dl lätt yoghurt
Lite steviaströ

Mixa allt slätt och ställ in i frysen ett par timmar.
Avnjut!




Choklad och kokoskaka
1 fl eko kokosolja
1 dl kakaopulver
2 msk honung
Några halvtinade hallon

Mät upp olja, kakao och honung i en bunke och blanda ordentligt.
Häll sedan ut chokladsmeteb på bakplåtspappet, ställ in i frysen.
Lägg några frysta hallon innan servering.

(om jag själv hade gjort receptet hade jag haft i lite kokosflingor med)





Gjorde en egen efterrätt innan jag såg dessa, får väl se hur den blir (om den stelnar helt). Gjorde mycket så det ska finnas då sötsuget sätter igång. Men har dock inte varit så sötsugen dem sista dagarna pga ätit bättre/nyttigare.


Min efterrätt
Banan
Lite hallon
Jordgubbar
1 ägg
3 st gelatinblad
Lite morotsjuice mixat med banan (smoothie åt Wilmer, hemmagjord)

Blöt gelatinbladen och gör efter förpackning.
Mixa all frukt och bär och sätt i ägget. Mixa och häll i gelatinet. Upp i formar och in i kylen.

(Bild kommer efter jag ätit den)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0