Tvåbarnsmamma?

Någon fler som funderat också på hur det skulle funka m.m?

Jag har funderat på det. Visst klart, det blir mycket mer. Men jag trivs att vara mamma och jag tror verkligen vi skulle klara det :)

Nej, jag är inte gravid ;) Bara lite tankar som spökar i mitt huvud ;P

Vi har sagt tidigare att vi vill ha två barn, två som inte har sådan stor plderskillnad mellan varandra. Vi vill inte att det ska vara 7 år mellan dem, vi vill att dem ska kunna leka med varandra. Visst, bråk blir det alltid även om det är stor ålderskillnad mellan dem.

Undra vad Wilmer hade tyckt om att få ett/flera syskon (man vet ju aldrig om man får tvillingar!!).

Dessutom tänker jag lite såhär..
Visst, man är överlycklig då man ska få barn. Men tänk om nästa graviditet blir hemsk?? Jag hade en super ber graviditet plus förlossning. Det tog endast 1, 40 timmar efter vi kom till BB så var Wilmer ute.
Dem har sagt om du skaffar fler barn, så åk efter första värken pga det gick så snabbt trotts första barnet.
Man vill inte åka för tidigt så man får ligga där i flera timmar eller dagar, men jag vill absolut inte chansa och föda i t.ex. bilen!


Jag tycker själv att man vuxit mer efter Wilmer kom. Man prioriterar annat och man tänker på ett annat vis.
Vi skulle inte klara mig utan Wilmer, han är vårt allt och vi kommer ställa upp för han till hundra.


Kommentarer
Stefanie

Jag funderar mycket på syskon. Vi vill ha ett syskon till Alice men inte för tätt men inte heller stor åldersskillnad. Jag tycker det är jättesvårt, funderar mycket fram och tillbaka när det bästa tillfället att börja försöka bli gravid är men kommer aldrig fram till något. Det kan ju hända direkt och det kan ju ta tid. Ska man våga chansa o vänta och hoppas det går direkt eller börja tidigare ifall det tar tid, men det kan också hända direkt då... :P
Senaste tiden har jag börjat längta mer och mer efter gravidteten och få ett litet syskon men samtidigt trivs jag med bara Alice. SVÅRT! ;)

Svar: Hade varit komiskt om vi fick ihop igen ;P
bebisimagen.blogg.se

2014-06-17 @ 12:33:32
URL: http://www.dottir.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0