Vikten då och nu..

Igår tränade jag ben och rumpa medan Wilmer sov. Idag har jag tänkt köra ben, rumpa och mage. Har knappt tränat magen nå, kan ju vara orsaken att mina muskler inte är tillbaka än ;)

Förra veckan då jag var till sjuksköterskan så vägde hon mig, hade gått ner ca 8 kilo sedan jag var gravid i vecka 39. Det har gått sjukt snabbt, har alltså gått ner allt som jag la på mig under den tiden jag var gravid!
Men däremot så la jag på mig ett par kilon innan jag blev gravid, så alltså väger jag nu ett par kilon mer än tidigare, vilket inte gör något!!
Jag mätte midjan igår och jag har två ynkliga cm innan jag har samma mått på midjan som innan jag blev gravid.

Jag känner ingen press ang kilona, väger mig väldigt sällan. Däremot vill jag ha en mer vältränad kropp!
Tränad kropp har jag nog haft hela mitt tonårsliv och fram till jag vart gravid, mer eller mindre, så därför prioriterar jag det :)

När jag kom hem från sjuksköterskan och berättade åt Anton att jag gått ner allt så undrade han vad jag vägde nu. Han vet att jag vägde lite innan och att jag inte vägde mycket då jag var gravid, men däremot slog jag rekordet, aldrig vägt så "mycket" tidigare.
Men i alla fall.. När jag berättade min nuvarande vikt så tyckte han att det var lite. Visst, det är lite, men jag har aldrig gått efter vågen och kommer nog aldrig göra det. Dessutom har jag ALDRIG vägt mer än 52 kilo ( inte förrän jag blev gravid), trotts jag hård tränat och haft riktigt mycket med muskler. Tränade på gymmet, badminton plus simmade då, så då kanske ni förstår..
Jag har alltid vägt lite.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0