Friterade kycklinglår och munkar

Idag jobbar sambon eftermiddag, så ska passa på att äta kycklinglår. Han tycker tyvärr inte om det pga så mycket fett i, han gillar inte konsistensen av det men jag älskar dem! :)
Funderar på att testa att fritera det, såg på tv att dem gjorde så och det såg så gott ut! Har endast friterat kycklingfilé som jag skurit i mindre bitar..

Ska även testa att göra munkar om jag hinner, beror på om Wilmer sover så att jag hinner. Han sover nu så ska kasta ihop degen nu, för den ska jästa i 30-60 minuter beroende på recept. Det verkar då lätt att göra, så varför inte testa? :)
Har alltid gillat munkar, speciellt minimunkar. Åt minimunkar då vi var till Halmstad en gång och dem var sjukt goda, mycket godare än dem stora!
Ska testa att göra några med kanel och socker på, såg att en kvinna gjorde det en gång på masterchef. Och jag som älskar kanelbullar kommer nog gilla dem :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0