Förberedning till förrätt, Huvudätt och efterrätt.

Frukost, promenad och lite ärenden. Sambon är i stugan och bygger, fixar våra skjutfönster som vi har mot älven.

Lille man sover nu, så passar på att göra saker som jag inte vill göra då han är vaken, som att skala räkor som vi ska ha till middag idag. Får bli pilgrimsmusslor med knaprigt bacon som förrätt. Kommer servera dem i sina snäckor. Sen blir det en räkrätt med färsk chili, lime, koriander m.m. Har inte bestämt mig än vad jag ska ha i rätten med räkor, men chili, koriander och lime ska det i alla fall vara. Koriander har jag inte använt mycket av tidigare, så det ska bli intressant. Sedan får det bli en onyttig dessert, Äggtoddy à la Mannerheim som vi har ätit tidigare innan jag vart gravid. Sjukligt god!

Recept kommer senare.
Bilderna är bara lite inspiration :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0