Tecken på kön - Flicka eller pojke?

Sparkarna blir bara allt tydligare och starkare, vilket är roligt pga nu ser man bara tydligare på magen när bebisen rör på sig där inne :)
När man sitter/ligger och ser hur det rörs sig där inne i magen, så blir jag mer nyfiken på vilket kön det är. Som ni vet sen tidigare så är jag sjukt nyfiken på om det är pojke eller en flicka som döljder sig där inne.
 
 
Folk som jag känner säger flicka när dem ser min mage, men jag vet inte.
Jag har kollat på internet efter "tecken" på om det är pojk eller flicka som döljer sig där inne, och jag tycker allt tyder på pojk då. Men svårt att säga, många säger att dem inte stämmer..
 
 
Dem teckena som jag kollat på är:
 
Räkna hjärtslagen. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.
Jag: Sist jag var hos BM så kollade vi hjärtslagena och det låg på 134slag/min.
 
 
 
Godisgris?
Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka.
Jag: Sugen på mycket sött, speciellt bakelser som kanelbullar m.m. Äter jag godis så är det oftast choklad. Ibland lakrits eller någon sur godis.
 
 
 
Fet och finnig hy. Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet?
Jag: Jag tycker bara att min jhy har blivit bättre! Knappt nå finnar alls, uppkommer bara om jag ätit mycket godis dagen innan. Speciellt choklad!
 
 
 
Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.
Jag: Jag har än smala ben ^^..
 
 
 
Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.
Jag: Ligger alltid på höger sida.
 
 
 
Illamående under dem tre första månaderna av graviditeten, då väntar du en flicka. Knappt någon illamående alls, då väntar du en pojke.
Jag: Var endast ett fåtal gr illamående, värst var i vecka 6-7.
 
 
 
Torra händer, då väntar du en pojk. Mjuka, då väntar du en flicka.
Jag: Har alltid haft torra händer, men nu sen jag blev gravid har det bara blivit värre! Det spelar ingen roll hur mycket jag än smörjer mig, jag blir aldrig mjuk.
 
 
 
Sitter magen högt upp så väntar du en flicka. Sitter magen långt ner, då är det en pojk.
Jag: Jag tycker det är svårt att säga. Vissa dagar tycker jag den sitter långt ner och andra dagar högt upp. Sparkarna sker i alla fall mer neråt än uppåt, men börjat bli mer åt höger sida riktat uppåt (vecka 24+6 nu).
 
 
Magen vecka 24+6 - Efter en liten frukost


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0