Kan inte sova..

Legat vaken sedan 03.40, kan inte sova.. Har haft svårt att sova i flera nätter och vaknar ofta tidigt och kan inte somna om. Detta gör mig trött om dagarna, förutom att alla sammandragningarna gör mig helt slut.

Dem dagar då jag vaknar så tänker jag mycket på bebisen och förlossningen. Nu ligger jag och tänker på trycket bebisen ger mot insidan av bäckenbenet iställe för botten, orolig för att få göra kejsarsnitt (vill föda som "vanligt") pga den inte lagt sig till rätta, trotts den fixerat sig enlig BM.
Känner för det mesta sparkar mot midjan och huvudet mot insidan av min högra höft. Alltså, ligger inte rakt ner utan smått på tvären typ.
Visst, nog kan jag känna tryck mot bäckenbotten, men för det mesta tryck mot insidan av höften.
Ska till BM imorgon, så får se vad hon säger..

Igår hade jag mycket sammandragningar, även onda. Molande värk i både rygg och livmoder.
Vaknade kring 11, alltså rejäl sovmorgon. Ingen vila under dagen och värk, så blev en hyfsat tidig kväll för oss..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0