Jul. 01, 2013

I början av min graviditet så fick jag låna två böcker av en släkting åt mig, i dem står allt om graviditeten och tiden efter plus bilder på fostret.
Satt och bläddrade i ena boken för någon dag sedan och hittade ett diagram där dem visade förlossningaförlopp och smärtintensieten inför förlossningen. Tycke det var lite roligt att kolla på den, nu när jag haft molande värk i livmodern/rygg under flera dagar. Dessutom haft mina sammandragningar som jag brukar.

Då BM insåg att jag hade öppnat mig var jag i vecka 37, 1 cm öppen och 1 cm bibehållen livmodertapp.
Sedan kollade hon mig i vecka 38 och då hade jag än 1 cm bibehållen livmodertapp, men hade öppnat mig lite mer. Vet inte vad hon menade med lite, om jag var öppen 1,5 cm då eller mindre...

Ska dit igen den 9/7 för koll, om inte bebisen kommit :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0