Ingen bebis idag heller..

Ingen bebis blev det, fick åka hem trotts det kom rosa på pappret då jag pinkat, sammandragningar och molande värk.

Dem kollade värkarna, bebisens puls och hur stor bebisen var eftersom SF måttet inte rört sig på två veckor. Doktorn förklarade att jag inte skulle ha någon större bebis, var väl i generna.
Dock kollade ingen livmodertappen på mig, vilket jag ville. Men kan bero på att det kan starta igång förlossningen om dem far och pillar där.

Känner att bebisen är mycket längre ner, sammandragningarna är riktigt hårda mot mig och bebisen plus molande värk. Förhoppningsvis så dröjer det inte länge kvar till bebisen vill ut!


Pratade med min BM nu när jag kom hem, berättade om allt och frågade om jag kunde få en igångsättnig om bebisen inte kommit till nästa tisdag och SF måttet inte rört sig något till nästa kontroll som jag har då. Hon sa att det var möjligt men det bästa är ju om det startas själv.
Vi skulle i alla fall ringa förlossningen om det är så att SF måttet inte rört sig, så skulle jag få komma in på kontroll, IGEN.
När jag hörde det så sa jag att jag ville ha en igångsättning pga det blir 4 gången vi åker dit, och får jag åka hem då blir jag tokig! Det är ju inte direkt en resa som går på 30 minuter........



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0