Banan/kokosplättar - Eget recept

Banan/kokos plättar med mosad banan (hade ingen grädde hemma) och blåbär, en stor avokado och ett kycklinglår.
Plättarna blev riktigt goda, så dem lär jag göra om igen!

Jag fick hitta på eget recept eftersom i ett recept så hade jag inte mjölet och i det andra så hade jag inte något annat.
Socker behövs inte till detta recept pga plättens blir rätt söta med banan både i och på (om man väljer att mosa banan som jag).

Mixade detta:
1/2 banan
2 ägg
Ca 1/2 dl mjölk (kan bytas till kokosmjölk)
Ca 1-2 dl havregryn
1/2 dl fullkorns mjöl
Salt
Ca 1/2 dl kokosflingor

Mixa allt och stek i smör. Kan även sätta smält smör i smeten, det gjorde jag..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0