Vad jag skrev och vad jag gjorde.. Frukt ska bli min bästa vän <3

Förra veckan så skrev jag att jag skulle hålla mig borta från godis och annat sött under vardagarna. Helgerna var okej att unna sig något gott. Detta ville jag hålla pga jag började tänka på lill*n, att den får i sig allt jag stoppar i sig och den ska inte "straffas" för att jag äter skit om dagarna.
Tänkte jag.. Men redan på tisdagen gjorde jag tvärtom och åt både bulla, wienerbröd och munk. Dem största fienderna efter sötväg för mig. Samma sak hände på onsdagen och torsdagen.
Fredagen köpte vi godis till filmen, vilket är okej. Fredag räknas som helg tycker jag :)

Men igår och idag har jag varit riktigt duktig! Igår åt jag lite solrosfrön med skal (saltade) och ett äpple när jag blev sötsugen. Idag har jag också hållit mig, även om jag varit till farmor som ALLTID bjuder på kakor eller bakelser.
Jag har aldrig varit så beroende efter sötsaker som nu när jag blev gravid, det är hemskt! Och jag hatar det!

Nu skulle jag gärna tryckt i mig ett wienerbröd eller en munk, men jag ska istället ta en banan och äta på. Jag mår mycket bättre senare och dessutom blir jag inte tvär trött och somnar i soffan som när jag äter godis eller liknande.

Frukt och bär får bli min bästa vän nu, för oss bådas skull <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0