Sockerberoendet och motion

Inte ätit någon godis, kaka eller liknande på två dagar. Har inte ens ersatt godiset med tuggummi som jag brukar!
Idag har jag dock känt mer sug efter något gott än igår. Det är svårt att sluta med sötsaker då man vant sig vid att ha det i sin vardag, men jag ska klara det. Jag vet om att jag kommer må bättre av detta plus jag måste tappa beroendet av sockret!
Dock är jag rädd att jag kommer sakna sockret så mycket att jag kommer vräka i mig till helgen :/ Får köpa bara lite, eller baka något nyttigare godis så att jag inte får en stor sockerchock och går tillbaka till denna dumma vana..

Förutom att sluta med sockret så har jag och lille man gått ett par promenader under dagarna. Idag var det super fint väder och sambon var i stan en sväng och lämnade in bilen, så passade perfekt med promenad. Imorgon ska jag kanske följa med till stan och hämta bilen, om dem inte ringer innan jag ska på BVC klockan 10.30.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0