Besök hos BM - Vecka 29 (28+0)

Igår var vi till BM för en koll. Allt såg bra ut och magen växte som den skulle, även om många tycker magen min är liten. Dock hade järnet i blodet mitt sjunkigt lite (vilket jag tyckte lät mycket jämfört med vecka 21). Så hon tipsade mig om järntabletter, vilket jag inte ville höra! Men det är bra att få bättre flöde i blodet, speciellt närmare förlossningen, så ska köpa sånna tabletter.
Två saker som vi inte gjorde då jag var hos BM var att kolla blodsockret, som jag glömde fråga om hon kunde kolla. Sedan vägde hon inte mig, men har börjat väga mig med lagoma mellanrum på gymmet och det är inte mycket jag gått upp under dem sista tre veckorna!
 
Ska till BM den 15/5, så då får vi väl se om hon väger mig då. Tycker bara det är svårt att få in alla dem vanliga målen plus 2 matiga mellanmål och en frukt. Är mätt hela tiden då och får mycket surauppstötningar, vilket inte är roligt!
 
 
Vecka 8 (7+2)
Vikt (BM) : 48 kilo
 
 
Vecka 21 (20+0)
Bebisens hjärtslag: 134
Mitt blodtryck: 110/60
Blodvärde (Järn) : 124
 
 
Vecka 26 (25+2)
Bebisens hjärtslag: 130
Mitt blodtryck: 110/60
SF mått: 24 cm
Vikt (BM) : 51 kilo


Vecka 29 (28+0)
Bebisens hjärtslag: 126
Mitt blodtryck: 110/60
SF mått: 27
Blodvärde (Järn) : 112
Vikt (gymmet) : 51,5 kilo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisimagen.blogg.se

Gravid med första bebisen

RSS 2.0